Piękni i młodzi – tacy chcemy być. Czas jednak płynie nieubłaganie. Możemy próbować go zatrzymać. Nie zawsze to jednak się udaje. Wystarczy chwila słabości i nasza ciężka praca, czyli dieta, ćwiczenia, zdrowy styl życia idą na marne. Wtedy myślimy sobie „po co się wysilać?”, wystarczy kupić tabletki i młodość wróci, czy to jednak wystarczy? Spróbujmy, a się przekonamy, że nie.

Działanie witaminy E

Czasu cofnąć się nie da, ale niektóre dolegliwości można wyeliminować, stosując odpowiednią dietę. Dieta taka powinna być bogata w cenne witaminy i minerały. Wszystkie z nich są ważne, nam jednak chodzi o witaminę młodości, a tak potocznie nazywamy witaminę E. Wpływa ona korzystnie przede wszystkim na serce, naczynia krwionośne, układ nerwowy, a także na prawidłowe funkcjonowanie naszego mózgu.

Do jej właściwości możemy zaliczyć przede wszystkim działanie:

– antyoksydacyjne, czyli spowalniające proces starzenia się organizmu, co wpływa na stan skóry oraz włosów i paznokci;
– antynowotworowe. Witamina ta zawiera składnik o nazwie tekorefol, który powoduje obumieranie komórek rakowych, nie powodując jednocześnie obumierania zdrowych komórek;
– przeciwzakrzepowe. Biorąc udział w syntezie substancji przeciwkrzepliwych, pomaga utrzymać przepuszczalność błon komórkowych i zapobiega zlepianiu się płytek krwi, a tym samym zmniejsza prawdopodobieństwo doznania udaru mózgu i zawału serca;
– wspomagające prawidłowe funkcjonowanie narządu wzroku. Dzieje się tak dzięki działaniu wolnych rodników. Ponadto wspomaga funkcjonowanie siatkówki;

Jak zapobiegać niedoborom?

Niedobór tej witaminy może powodować wiele schorzeń. Jest on najczęściej spowodowany nieodpowiednią dietą. Zazwyczaj podłożem niedoboru jest ograniczone wchłanianie tłuszczy u osób je ograniczających, a także chorych na z mukowiscydozę i celiakię.

Najbardziej charakterystycznymi objawami tego niedoboru są:
– zmęczenie,
– anemia,
– szorstkość i suchość skóry,
– problemy z systemem nerwowym,
– często infekcje.

Możemy łatwo zapobiec niedoborom witaminy E w organizmie, włączając do swojej diety produkty, które są bogate w jej obecność. Najpopularniejszym jej źródłem jest oliwa z oliwek, olej słonecznikowy, olej kokosowy i orzechy laskowe. Produkty te zawierają największą jej ilość w 100 gramach. Zaraz po nich już z mniejszą zawartością, ale nadal wystarczającą do zapewnienia jej odpowiedniego poziomu w organizmie znajdują się papryka, nasiona słonecznika, nektarynki, natka pietruszki oraz otręby pszenne.

Jak widać ograniczanie ilości tłuszczy w diecie, nie jest najlepszym rozwiązaniem, ponieważ wpływają one na prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu i długotrwałe rezygnowanie z ich spożywania może wpłynąć negatywnie na nasz organizm zarówno od wewnątrz, jak i od zewnątrz. Jeśli zależy nam na pięknej, a nie wychudzonej skórze używajmy wymienionych produktów i sięgajmy po kosmetyki, które w swoim składzie zawierają witaminę E. Działania te z pewnością pozwolą nam zachować młodość na dłużej.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Samotne matki - życie z dzieckiem, bez ojca jest ogromnym wyzwaniem
Samotne matki – życie z dzieckiem, bez ojca jest ogromnym wyzwaniem

Matka to rola społeczna, która ma wiele zadań. Jest to nie tylko opieka i troska nad dzieckiem, ale także wielka...

Zamknij